head

Kritik

Kritiken wurden in ihrer
Originalsprache belassen


>    zurück

Der fliegende Holländer

„The saving grace of this production is the musical richness of Whitehouse’s performance…..she displays just the right mixture of passion, intelligence and vulnerability. Her singing produces a beautiful qualityof tone and great depth of feeling.“

The Age, 27 April 2004


„As Senta, Elizabeth Whitehouse makes a triumphant OA debut ….In the Flying Dutchman she is like an Ibsen heroine brought to life with a sad glorious voice.“

Time, 26 August 1996


„By 10pm, she had enslaved the house. Before Gabor Ötvös could coax the last strands of Wagner’s music from the orchestra there was a mighty roar from the auditorium, the delirious kind that has a will of it’s own. The Sydney opening-night crowd can be inclined to over-praise, but not here. Whitehouse’s glowing voice and intensely dramatic performance were perfect for the Senta that Barry Kosky’s persuasive reading of the text demanded. For more than two hours she was not absent from the stage, nor from the mind.“

The Australian , 14 August 1996


„Elizabeth Whitehouse is a Senta one might dream of; she not only has a purity of tone, but often seems to caress the vocal line. Apart from an admirable flexibility and seeming naturalness, in this role it adds a necessary credibility to the character.“

The Age, March 1997


„….sie ist die subtilere Sängerin, wartet mit größerem Farbreichtum auf und setzt ihre dynamischen Möglichkeiten effektvoller ein. Diese Sängerin ist ein „Theatertier“. Sie kann absolut reglos dastehen und ihren geliebten Helden (ebenso wie ihr Publikum) mit gespenstisch-verstörendem Blick fixieren. Dann wieder sind ihre Bewegungen elegant und groß.“

Opernwelt, Juli 2004


„As Senta, Elizabeth Whitehouse is easily the best soprano to have graced The Australian Opera stage for some time. Her true, strong and assured notes and admirable diction combine with an intense dramatic performance to produce a memorable performance. …It is worth the ticket price just to hear Elizabeth Whitehouse.“

Capital & Weekly, 23 August 1996


„Without wanting to take anything away from her colleagues, the singer everyone was waiting to hear was Elizabeth Whitehouse. …..she sang the best Senta I have ever heard in this country, displaying a beautiful sense of line, delivered in a warm, sweet-toned voice, and a keen dramatic alterness as she portrayed Senta’s almost trance-like fixation with both the ideal and person of the Flying Dutchman.“

The Australian, March 1997


„Zum anderen gab es unter diesen eine interessante Entdeckung zu machen: Die Australierin Elizabeth Whitehouse, eine Senta mit strahlendem, jugendlich dramatischen Sopran und guter Bühnenpräsenz.“

Die Presse, 17. Oktober 1995


„Die herausragende Sängerpersönlichkeit ist die „Senta“ von Elizabeth Whitehouse. Sie verfügt über ein enormes Potential und versteht es grandios, Verzweiflung, Spannung und die gruselige Konsequenz der Treue bis in den Tod bewegend zu gestalten.“

Die Krone, 17 Oktober 1995


„Elizabeth Whitehouse ist, als seine auserwählte Senta, die Entdekkung, als die sie im Vorfeld gehandelt wurde. Eine wundervoll emphatische Mischung aus Temperament und Grazie, eine Stimmne, die unter die Haut geht.“

Oberösterreichische Nachrichten, Oktober 1995